İklim Krizinin Getirdiği Kuraklık Dünya Ticaretini Lojistikten Vurdu: Panama Kanalı Tıkandı

İklim kriziyle birlikte görülen aşırı doğa olaylarında kuraklık etkili olmaya devam ediyor. Dünyada kuraklık nedeniyle tarım ürünlerinin rekoltelerinde yaşanan düşüş bir yandan temel  ihtiyaç tarafından vururken, su seviyelerinin düşmesi de önemli geçiş noktalarında sistemlerde arıza yaratarak lojistik ve tedarik zincirini zorluyor.

Kuraklık nedeniyle su seviyesi düşen Panama Kanalı’nda sistemlerde sorun yaşanması nedeniyle 200’den fazla geminin beklemeye geçti ve trafik oluştu.

Gemi trafiğinin küresel ticareti yavaşlatması ve bunun da emtia fiyatlarında artış riski oluşturacağı öngörülüyor.

Atlas Okyanusu’nu Pasifik Okyanusu’na bağlayarak deniz trafiğinin hızlanmasını sağlayan dünyanın en önemli kanallarından olan Panama Kanalı’nda kuraklık etkili oldu.

Gemi geçişlerinin sayısı sınırlandırılırken, Wall Street Journal haberine göre, kanal girişinde yaklaşık 200 gemi beklemeye geçti.

Kanal İdaresi, günde ortalama 36 olan gemi geçişlerini 32’ye indirirken, 80 kilometrelik su yolunda sınırlama, yağışlardaki azalma nedeniyle su seviyesinin de düşmesiyle gerçekleşti.

Dünyada en çok kullanılan ticaret yollarından biri olan Panama Kanalı’ndaki sorun, alternatif yollar aratmaya başlarken, geçtiğimiz yıllarda da bir geminin kanalda sıkışmasıyla dünya ticaretinde sorunlar yaratmıştı.

Uzmanlar, yağmurların artmaması halinde, gemi geçişlerinin daha kısıtlanabileceğini söylüyor.

Dünya ticaretinin yüzde 6’sının geçiş yolu olan kanaldaki kısıtlamalar, tedarikte gecikmeye neden olurken, fiyatlarda yükselişe de yol açabilir.

1914 yılında yapımı tamamlanan Panama Kanalı, ABD’nin doğu ve batı kıyıları arasında mesafeyi 13 bin kilometre azaltıyor. Süveyş ve Panama Kanalları deniz taşımacılığının önemli geçiş noktaları olarak mesafeleri maliyetleri önemli ölçüde azaltıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x